onsdag 6 februari 2013

Här bor E

Här bor min lilltjej Ellen!
Ellens rum var tidigare ett kök till en av lägenheterna på övervåningen. Hennes blivande rum fick agera målarrum innan vi flyttade upp våra sovrum. Ytterväggarna skulle tilläggsisoleras och vi skulle byta fönster.
 
Ellen ville ha ett princessrum (otippat... ) Här premiärsover hon i sin nya säng som vi har köpt hos Ljusa rum.

Godnatt vår skatt
Hon har fortfarande plastmatta kvar i sitt rum. Vi har tjuvkikat under och det finns tyvärr inget trägolv under så hennes golv och målning av tak får vänta lite.
När Ellen döptes fick hon den stora fina tavlan av en väldigt kär vän till mig. Den fick sätta ribban för hur hennes rum skulle se ut.

Karin Mannerståls design Busungar
 


Vimpel inköpt hos Gruvgatan 13

 
De gamla köksskåpen får agera förvaring
 


Bordet är klätt med vaxduk. Gardinerna har jag fodrat med mörkläggningstyg.

 
Här får ni se en liten glimt av hennes barbiehus som jag har byggt. Visar mer av det en annan dag.

 

3 kommentarer:

  1. Vilket ljuvligt rum, perfekt åt en prinsessa;) här är det nu en massa snö och det känns ändå ganska skönt att ha en inomhus dag;)

    Önskar dug en härlig dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Ett riktigt princessrum
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Blir lite avundsjuk ; ) vill också inreda ett rum till en prinsessa.
    Men jag fick 2 härliga prinsar, och ingen vill ha rosa : )

    Ha en go kväll!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig, det gör mig glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...