lördag 22 februari 2014

Smyger in...

...lite snabbt för att tipsa om du är sugen på att äta Lchf inspirerat är att göra dessa goda champinjoner som tillbehör istället för någon form av potatis till kött/kyckling. Eller som extra tillbehör ändå förstås :-) Jag har tipsat om det här receptet förut, men det är så gott!
 
Ostgratinerade champinjoner
Ca 8-10 st Champinjoner
½ dl finskuren Purjolök
1 tsk hackad, färsk Timjan (torkad går bra)
1 dl riven Västerbottenost eller annan god ost
1 Vitlöksklyfta
Några droppar Citronsaft
Havssalt och Peppar
 
Bryt loss foten på svamparna och skär i små tärningar. Skär purjon i lika små tärningar och riv vitlöken fint. Bryn smöret och stek svamphacket gyllenbrunt, krydda med salt, peppar och citron. Tillsätt purjo och vitlök, låt bryna med en stund. Lägg champinjonhattarna i en ugnsform. Fyll hålen med svampröran och lägg på en topp av riven ost.
 
Gratinera på 200º i 10 minuter. Låt svalna en liten stund innan serveringen.

Kram

 
 

3 kommentarer:

  1. Åh, det vattnas i munnen på mig!
    Det här ska jag göra en dag så fort som möjligt.

    Trevlig kväll,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset ;))
    Ha en mysig söndag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  3. Ser jättegott ut det där! Får jag allt testa någon gång.

    Ha det fint!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig, det gör mig glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...