fredag 20 september 2013

Stugan, del 5

Återvinna sånt man redan har är också en sak som jag gillar. Våra fönsterlampor i stugan fick bli av blomkrukor i plåt som redan fanns. Den här hamnade i vårt fönster.
Den här hamnade i barnens fönster.
Här sker montering av vår blivande säng. Vi gillar och ligga nära varann så sängen i stugan är "bara" 140 cm bred.
Vi valde att bygga en väggfast soffa i den gamla delen av stugan. Soffan är så pass bred och lång att någon nattgäst kan övernatta. Lite ny färg på väggen var behövligt. Här är det på gång att bli ommålat.
För övrigt har veckan innefattat besök hos en naprapat, jisses vad det var behövligt och skönt. Rehabomgång på Skönvik, INTE jisses vad skönt men behövligt. Förhoppningsvis är jag i något så när skick att vi ska vara i stugan någon dag under helgen och Fredrik ska göra klart en bit av taket som är kvar.

Önskar er en underbar helg!

Kram

 

3 kommentarer:

  1. Kul när man renoverar och får lite nytt ibland..........ser fräscht ut med de vita väggarna.

    Återvinning är inte fel alls, tänk så mycket man egentligen kan använda till annat än det är tänkt från början.................

    Fin helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Så smarta lampor. Kanske något för min Upcykling utmaning. (klicka på bloggen så kan du läsa mer)

    Önskar dig en härlig söndag
    Kram
    ANnie

    SvaraRadera
  3. Hoppas du haft en mysig helg.
    Nästa gång de åker till Säffle, följer du med. Mejlar mig, så bjuder jag på kaffe : ))

    Ha de gott!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig, det gör mig glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...