måndag 2 september 2013

Gott gotti gott gott

Här ska ni få ett tips på ett nyttigare snacks som är perfekt att ha som tilltugg när man är sugen på något salt. Smakar ungefär som popcornkärnor.

Recept
2 dl majsmjöl
1/2 dl linfrön
1/2 dl sesamfrön
3/4 dl solrosfrön
1/4 dl pumpakärnor

Blanda i en bunke

Ha sedan i:
1/2 dl olivolja
2,5 dl kokande vatten
Tryck ut smeten tunt på ett bakplåtspapper på en plåt (lättast är mellan två bakplåtspapper). Strö över flingsalt och förskär smeten i lagom storlek.
Grädda i ugn på 150 grader i 1 timme.
I fredags var jag första gången på min andra rehabomgång och det gick bra. Vi gjorde bara ett konditionstest så det klarade min kropp av galant. Mycket nöjd att inte helgen gick åt till värk. Helgen har mestadels bestått av sol och barnskratt.

Kram

 

2 kommentarer:

  1. Tackar för tipset.
    Snacks som även jag som är glutenintolerant kan äta, perfekt.

    Gott att du klarade av rehaben bättre denna gången.

    Kramen,
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Så skönt att det gick bra med rehab, inte roligt med värk :( Tack för recepttipset, detta sparas så jag kan testa framöver. Kramar Liza

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig, det gör mig glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...