lördag 20 juli 2013

Sommartider hej hej!

Tjatigt? Men nu kommer sista bilderna från resan, hihi.

Vi gjorde även en tur till Karlskrona och gick på Marinmuséet. Det kan jag verkligen rekommendera. Jättefint modernt museum.
 

En gammal dykarklocka
 
 

Åker ni till Karlskrona måste ni även besöka Glassiären som ligger i centrum. Herrejösses vilka glassar. Det är de största glassar jag har sett och väldigt prisvärt. Stora hemgjorda våfflor, sååå gott! Det här är en kula glass och mjukglass för 35:-. Det var som 4 kulor glass i normala fall.
En sak som var roligt var att min äldsta dotters bästa kompis från tiden vi bodde i Västerås var också på Öland så vi träffade dom en dag vid Böda Sand. Supermysigt!
På vägen hem åkte vi förbi Bergs slussar som ligger strax utanför Motala. Känt genom Göta Kanal filmerna. Det är verkligen häftigt att se på hur det slussas på både med stora och små båtar.
 
Idag ska jag och Fredrik åka till Leksand för att se på Gyllene Tider och bo på hotell. Han fick det av mig i 40-års present. Ska bli superkul och mysigt!

Kram

 

3 kommentarer:

  1. Så fina skulpturer! Och bilder från er resa. Ser att ni varit på Öland, så mysigt :)
    Ha en bra dag!
    Kram Christina

    SvaraRadera
  2. Härliga semesterbilder...och vet du, jag har faktiskt gift mig i den lilla slottskyrkan en gång i tiden:)...kram C

    SvaraRadera
  3. Ni har verkligen hunnit med att se massor på er semesterresa, roligt att du delar med dig av fina foton!
    Marinmuséet ser ut som ett ställe jag gärna skulle besöka, och den där glassen såg verkligen god ut.. =)
    Kram Petra

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig, det gör mig glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...