lördag 29 juni 2013

Stugan, del 2

Vi fick som sagt hjälp av en kompis som är snickare och då var stommen, fasaden och taket på i ett nafs. Jösses vad kul att se när proffs jobbar. Mäter lite här och där och sågar, och fort går det. Sen hade vi hela hösten/vintern/våren på oss att snickra inuti när tid fanns.
Vi blev så nöjda med golvet i stugan så vi la samma när vi gjorde om köket hemma.

Väggen mot den gamla stugdelen
Dörröppning på gång in till gamla stugdelen
Tittut, öppning klar!
Igår var jag till Skönvik i Säter och gjorde ett mardrömstest av kroppen inför höstens program. Det är nog det värsta jag har utsatt min kropp för. Jag var förberedd på att det inte var ett snällt test för min kropp men hade jag vetat det jag känner idag är det nog så att jag nästan inte hade gjort det. Får fokusera på att det är bra för framtiden. Jag har så j-vla ont idag så det är nästan outhärdligt. Jag klarar knappt av att ta mig ner för trappen från sovrummet. Lika illa är det att sätta sig ner och resa sig upp. Benen viker sig och klarar inte av att hålla kroppen uppe. Känner mig som tant Asta 98 år...

Nu säger jag skål och tar mig ett glas rödvin och tycker liiiite synd om mig själv ;-)

Kram

 

7 kommentarer:

  1. Halloj!
    I det läget får man faktiskt tycka synd om sig själv ♥
    Skål, och skickar massor med styrkekramar till dig!
    kram Arja

    SvaraRadera
  2. Kramar till dig...vet knappt vad man ska säga, men tänker på dig iallafall! Fint ni får i stugan...
    Carina

    SvaraRadera
  3. Ps. Jättesvårt att lämna kommentar hos dig...försökt fyra gånger:((

    SvaraRadera
  4. usch så tråkigt med värken! Visst får man tycka synd om sig själv:)
    Skål! ha det..kramiz

    SvaraRadera
  5. Klart man får tycka synd om sig själv i det läget.
    Jättefint det blev med stugan
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  6. Stackars dig, hoppas du mår lite bättre nu <3 Kommer bi så fint iaf då allt är klart!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Inte roligt med en sådan dag. Man måste dock inte vara duktig jämt och att stanna i sängen är inte bara tillåtet utan kanske det klokaste man kan göra när benen inte bär. vad gäller stugan så är det ju ett helt fantastiskt projekt! Kramar Liza

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig, det gör mig glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...