måndag 24 juni 2013

Det som inte syns...

...är min värk. Den bara finns där, konstant. För ett par veckor sen fick jag träffa en väldigt inspirerande sjukgymnast på Skönvik i Säter. Han håller på och forskar kring fibromyalgi och förklarade på ett väldigt pedagogiskt sätt hur en cell i musklerna är uppbyggd och hur den trippeldelar och dubbeldelar sig vid aktivitet. Det han har kommit fram till är att man har 10 sekunder på sig att utföra en aktivitet innan man startar en retning i kroppen.

Till exempel gå fort i 10 sekunder och gå normalt i ett par minuter och sen gå fort i 10 sekunder. På fredag ska jag dit och göra ett test för att se i vilken form jag är i kroppen. Det testet var inte ett bra test för personer med fibromyalgi men det syns väldigt bra hur man ligger till i kroppen. I augusti sen ska jag köra igång i 10 veckor i Skönvik.

Fibromyalgiförbundet har gjort en riktigt bra beskrivning om hur det är leva med fibromyalgi. Vid intresse, klicka här.

Vi hade en jättetrevlig midsommar i stugan med god mat och dryck och trevligt umgänge. Idag är min första semesterdag och det är sååå skönt. Min stora tjej följde med kusinerna till Stockholm igår och ska stanna där tills på onsdag. Då ska hon ta tåget hem själv. Min stora gumsegosa, nu är hon så stor att åka tåg själv är inga problem.

Mycket text idag, men dagarna är olika... Tänkte visa er vårt stugprojekt framöver hur vår stuga har växt från 10 m2 till 34 m2.

Kram

 

4 kommentarer:

  1. Det är verkligen svårt med en sjukdom som inte syns på utsidan. Har en mamma med samma sjukdom som du och hon har verkligen fått kämpa för att någon skulle ta henne på allvar. Bra att du skriver om frågan. Kramar Liza

    SvaraRadera
  2. Inte lätt med en sjukdom som inte syns, men kämpa på du är värd all vård som du kan få.

    Önskar dig en fin dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kan få hjälp med din sjukdom, har några vänner som också är drabbade. Sänder här många styrke kramar och lycka till på den jobbiga vägen.
    Kramar Agnetha

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig, det gör mig glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...