måndag 13 maj 2013

Finväder = Grillväder

Nu var det ett tag sedan jag var in här. Vädret har varit alldeles för fint för det. Vi har varit i stugan och njutit, barnen hade lovdag i fredags. Sen har vi varit hemma och barnen har fortsatt med staketmålning, vilken skillnad det blir när det kommer på lite ny färg. Grillen har gått varm, den brukar göra det hemma hos oss när det är fint väder. Det är bara sååå gott!
Fredrik har gjort ett ryck med rabatterna och det börjar bli som vi vill ha det. Han har även fräst i landet med sin nya leksak. Han fick en jordfräs förra året när han fyllde år och den är väldigt rolig att leka med och så blir det så bra också. I vår familj är det Fredrik som har dom gröna fingrarna, jag tar död på det mesta... Vi har en förkärlek till pelargoner och dom vårdar han ömt året runt och nu har dom fått komma upp från sin vinterdvala och börjar blomma så fint.

Det har varit lite väl kallt här innan helgen så det har inte planterats några blommor ute än. Jag har bara en minipensé på trappen än så länge.

Men till helgen hoppas jag att vi har gjort lite blominköp så man känner att sommaren är nära.

Kram

 

1 kommentar:

  1. Ja, nu är vi nog många som längtar efter lite gott väder.
    Har inte planterat speciellt mycket jag heller ännu............några små violer
    bara.

    Ha en fin vecka,
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig, det gör mig glad!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...